piątek, 27 stycznia 2012

Dodatkowe materiały w PDF dotyczące treści bloga: strona beginnerchessimprovement.weebly.com

Od pewnego czasu chciałem znaleźć możliwość dzięki której będę miał możliwość regularnego zamieszczania plików w formacie PDF, które będą poszerzeniem treści (zarysu), które publikuję na blogu. Długo nie wiedziałem jak to zrobić (uczenie się języka HTML to zbędny luksus w czasach, gdy są gotowe narzędzia dzięki którym można zrobić to co chcemy za pomocą kilkunastu kliknięć!), aż do dziś. Mam nadzieję, że teraz na blogu będą pojawiały się bardzo krótkie wstawki, a bardziej konkretne wiadomości (ich znacznie bardziej poszerzona i elegancka forma) będzie można pobrać (i przeczytać lub wydrukować) w postaci załącznika PDF (który jest najbardziej popularnym darmowym formatem do odczytywania plików tekstowych zawierających różne obrazy czy tabele albo wykresy).

Mam nadzieję, że obecne rozwiązanie przypadnie wszystkim do gustu. Przyznam, że mnie ono z pewnością OGROMNIE pomoże. Niestety pisanie na blogu i formatowanie tekstu sprawia mi dużo trudności (i pochłania zbyt dużo cennego czasu) - w porównaniu do tego jak szybko i w miarę elegancko mogę stworzyć plik w PDF o wyglądzie i treści takiej jaką sobie zaplanuje. Dlatego teraz blog będzie czymś w rodzaju krótkich zaproszeń czy też komentarzy związanych z tematami, które w danej chwili mnie będą pochłaniały.

Arcymistrzowie: Shirov, Carlsen, Aronian, Kramnik, Ponomariov oraz Anand... zapraszają na stronę na której będą dodatkowe materiały w których forma i treść będą ładniejsze oraz łatwiejsze do opracowania. Mam nadzieję, że będą one równie ciekawe jak pojedynki wyżej przedstawionych gigantów szachownicy!


Tak więc zapraszam do przeglądania strony na której będą w jednym miejscu wszystkie pliki (PDF):


Pamiętaj, że ten link stale znajduje się na blogu po prawej stronie u góry - jego tytuł brzmi:
"Strona dla dodatkowych materiałów (PDF) z bloga"



Mój komentarz: Obecne możliwości tworzenia, obrabiania, wymiany - a przede wszystkim publikowania informacji są OGROMNE. Warto uczyć się obsługi takich narzędzi, którymi będziemy sprawnie się posługiwali. Pamiętajmy, że nie zawsze trzeba łyżką kopać dół - czasem wystarczy znaleźć lub pożyczyć koparkę, a wtedy praca (jak też i jej efekt) będzie nie tylko znacznie szybsza, lecz także bardziej efektywna i satysfakcjonująca. Ja już znalazłem taką małą kopareczkę, a Ty? :). Problemem dziś wydaje się być nie brak informacji, lecz jej zalew. Ten, kto potrafi odpowiednio filtrować wszystkie informacje i wybierać tylko te (dla niego) kluczowe jest na drodze do sukcesu. Reszta niestety zostanie wchłonięta przez megawielki śmietnik w którym można znaleźć niemal wszystko - zarówno bezwartościowy spam jak też cenne, ciekawe i użyteczne wiadomości. Ja jestem pod ogromnym wrażeniem obecnych możliwości. Nigdy nie przypuszczałem, że będą one na wyciągnięcie ręki i dostępne praktycznie dla wszystkich ludzi w każdym zakątku świata. Niesamowite jest to, że w ciągu ostatnich 10 lat przeskoczyliśmy wielką przestrzeń. Tak dużą, że obecnie jest już definiowane kalectwo związane z brakiem umiejętności obsługiwania i korzystania z Internetu, a dodatkowo co trzeci mieszkaniec nie potrafi (efektywnie) funkcjonować bez dostępu do wszechglobalnej sieci Internet. Tak - jestem pod wielkim wrażeniem, zwłaszcza dlatego, że obecnie istnieją już takie narzędzia i technologie dzięki którym można realizować (niemal w pełni) swoje marzenia oraz twórczo się realizować - prawie w każdej dziedzinie w której jest możliwe wykorzystanie komputerów i sieci Internet. Szooook?! Być może tak jest, bo w końcu myśl ludzka i rozwój nie stoją w miejscu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz