czwartek, 9 lutego 2012

Mój sposób myślenia w grze środkowej - czyli amator Nikus poleca

Mój sposób myślenia w grze środkowej - czyli amator Nikus poleca... przyjrzeć się kilku zagadnieniom, które mogą okazać się dla nas ważne - na drodze szachowego wtajemniczenia.

Miło mi poinformować, że udało się zachęcić jednego z amatorów szachowych do tego, aby wyraził swoje zdanie na tematy najbardziej dla niego ważne. Dodam tylko, że autor zechciał z nami podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem jak też spostrzeżeniami. Na końcu artykułu natomiast został dodany przeze mnie komentarz. Mam nadzieję, że ten krótki artykuł może się spodobać. Tradycyjnie jest on do ściągnięcia (w PDF) ze strony (magazynu artykułów):
http://beginnerchessimprovement.weebly.com

Jakie zagadnienia porusza ów artykuł? Tytułem zachęty podam je wymienione w punktach:

1. Wpadanie w niedoczasy
2. Brak wiary we własne umiejętności
3. Słaby poziom gry końcowej
4. Proponowanie remisu silniejszemu przeciwnikowi, nawet w lepszej bądź równej pozycji
5. Rozluźnienie w lepszej pozycji i co za tym idzie, rozmyślanie typu – co będę robił po partii?


Ten wykład składa się z 10 stron, więc na jego przeczytanie spokojnie wystarczy 40-45 minut (tyle co jedna lekcja w szkole). Uważam, że warto zapoznać się z tym co ma do powiedzenia osoba, która na wstępie pisze o sobie:

Mam II kategorię i 14 lat, więc piszę tutaj głównie dla młodzieży i nowicjuszy. Podam swoje metody radzenia sobie ze stresem podczas partii, szukania kombinacji oraz typowe problemy, przez które sam przechodziłem i opiszę to w jaki sposób poradziłem sobie z nimi (bądź jak nadal próbuję).

I na koniec mała niespodzianka (dodatek) w postaci opisu "Metody znajdywania kombinacji podczas partii".

Tak więc jeśli chcecie zobaczyć co udało się stworzyć autorowi i czym zechciał się z nami podzielić... to jak najszybciej ściągnijcie jego pracę na komputer i przeczytajcie! Być może będzie to dla was pewnego rodzaju zachęta, aby samemu próbować swoich sił i podobnie jak autor - także podzielić się z innymi :).

 
Składam podziękowania i gratulacje dla autora za chęć, odwagę i ciekawie opisane zagadnienia! Brawo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz